DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Halkla İlişkilerde Seçilmiş Konular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 561
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, modern örgütler bağlamında etkili ve etik iletişim üzerinde durmaktadır. Öğrenciler halkla ilişkiler kavramları, uygulamaları ve araştırma konusunu anlayacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern toplum içinde halkla ilişkiler rolünü değerlendireceklerdir.
  • Temel halkla ilişkiler kavramları ve uygulamalarını tanımlayacaktır.
  • Halkla ilişkilerin küresel yapısı ve dinamiği konusunda bilgi edinecektir.
  • Halkla ilişkilerde etik ve profesyonel standartları uygulayacaktır.
  • Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanında özgün bir proje tasarlar.
Ders Tanımı Bu ders, halkla ilişkiler süreci, kriz iletişimi ve halkla ilişkilerde araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkiler ve Etik Thank You for Smoking (2005) by Jason Reitman
2 Halkla İlişkilerde Araştırmanın Rolü ve Kapsamı Yang, A., & Saffer, A. J. (2019). Embracing a network perspective in the network society: The dawn of a new paradigm in strategic public relations. Public Relations Review, 45(4), 101843.
3 Halkla İlişkiler Süreci Hardy, E. E., & Waters, R. D. (2012). Identifying the norms of professional practice: Reviewing PRSA's Silver Anvil award-winning campaigns. Public Relations Review, 38(5), 898-905.
4 Kamuoyu Van Leuven, J. K., & Slater, M. D. (1991). How publics, public relations, and the media shape the public opinion process. Journal of Public Relations Research, 3(1-4), 165-178.
5 Çatışma Yönetimi ve Kriz İletişimi Uzunoğlu, E., & Türkel, S. (2017). “Nothing Will Ever Be the Same”: The Borusan Case and the Socio‐Cultural Dynamics of Crisis in Turkey: Turkey. Culture and Crisis Communication: Cases from Nonwestern Perspectives, 270-286.
6 Hedef Kitleler Walden, J. A., & Parcha, J. M. (2017). ‘This is a stage’: A study of public relations practitioners’ imagined online audiences. Public Relations Review, 43(1), 145-151.
7 Etkinlik Yönetimi Toledano, M., & Riches, M. (2014). Brand alliance and event management for social causes: Evidence from New Zealand. Public Relations Review, 40(5), 807-814.
8 Eğlence, Spor ve Turizmde Halkla İlişkiler Sherwood, M., Nicholson, M., & Marjoribanks, T. (2017). Controlling the Message and the Medium? The impact of sports organisations’ digital and social channels on media access. Digital Journalism, 5(5), 513-531.
9 Küresel Halkla İlişkiler Ki, E. J., & Ye, L. (2017). An assessment of progress in research on global public relations from 2001 to 2014. Public Relations Review, 43(1), 235-245.
10 Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Halkla İlişkiler Bünzli, F., & Eppler, M. J. (2019). Strategizing for social change in nonprofit contexts: A typology of communication approaches in public communication campaigns. Nonprofit Management and Leadership, 29(4), 491-508.
11 Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Projesi İlgili okuma
12 Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Projesi İlgili okuma
13 Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Projesi İlgili okuma
14 Örnek olay incelemesi İlgili okuma
15 Örnek olay incelemesi İlgili okuma
16 Örnek olay incelemesi İlgili okuma
Ders Kitabı Okumalar, Power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller

Örnek Olaylar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
21
Proje
1
41
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
183

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
X
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest