Dersin Adı | Halkla İlişkilerde Seçilmiş Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCPR 561 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, modern örgütler bağlamında etkili ve etik iletişim üzerinde durmaktadır. Öğrenciler halkla ilişkiler kavramları, uygulamaları ve araştırma konusunu anlayacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, halkla ilişkiler süreci, kriz iletişimi ve halkla ilişkilerde araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Halkla İlişkiler ve Etik | Thank You for Smoking (2005) by Jason Reitman |
2 | Halkla İlişkilerde Araştırmanın Rolü ve Kapsamı | Yang, A., & Saffer, A. J. (2019). Embracing a network perspective in the network society: The dawn of a new paradigm in strategic public relations. Public Relations Review, 45(4), 101843. |
3 | Halkla İlişkiler Süreci | Hardy, E. E., & Waters, R. D. (2012). Identifying the norms of professional practice: Reviewing PRSA's Silver Anvil award-winning campaigns. Public Relations Review, 38(5), 898-905. |
4 | Kamuoyu | Van Leuven, J. K., & Slater, M. D. (1991). How publics, public relations, and the media shape the public opinion process. Journal of Public Relations Research, 3(1-4), 165-178. |
5 | Çatışma Yönetimi ve Kriz İletişimi | Uzunoğlu, E., & Türkel, S. (2017). “Nothing Will Ever Be the Same”: The Borusan Case and the Socio‐Cultural Dynamics of Crisis in Turkey: Turkey. Culture and Crisis Communication: Cases from Nonwestern Perspectives, 270-286. |
6 | Hedef Kitleler | Walden, J. A., & Parcha, J. M. (2017). ‘This is a stage’: A study of public relations practitioners’ imagined online audiences. Public Relations Review, 43(1), 145-151. |
7 | Etkinlik Yönetimi | Toledano, M., & Riches, M. (2014). Brand alliance and event management for social causes: Evidence from New Zealand. Public Relations Review, 40(5), 807-814. |
8 | Eğlence, Spor ve Turizmde Halkla İlişkiler | Sherwood, M., Nicholson, M., & Marjoribanks, T. (2017). Controlling the Message and the Medium? The impact of sports organisations’ digital and social channels on media access. Digital Journalism, 5(5), 513-531. |
9 | Küresel Halkla İlişkiler | Ki, E. J., & Ye, L. (2017). An assessment of progress in research on global public relations from 2001 to 2014. Public Relations Review, 43(1), 235-245. |
10 | Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Halkla İlişkiler | Bünzli, F., & Eppler, M. J. (2019). Strategizing for social change in nonprofit contexts: A typology of communication approaches in public communication campaigns. Nonprofit Management and Leadership, 29(4), 491-508. |
11 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Projesi | İlgili okuma |
12 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Projesi | İlgili okuma |
13 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Projesi | İlgili okuma |
14 | Örnek olay incelemesi | İlgili okuma |
15 | Örnek olay incelemesi | İlgili okuma |
16 | Örnek olay incelemesi | İlgili okuma |
Ders Kitabı | Okumalar, Power point sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Örnek Olaylar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 21 | ||
Proje | 1 | 41 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 183 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. | X | ||||
2 | Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. | X | ||||
4 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. | |||||
5 | Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
| |||||
6 | Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. | X | ||||
7 | Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. | X | ||||
8 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest